Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Apoios Especiais

VLaB

CANDIDATURA APOIADA NO ÂMBITO DOS APOIOS ESPECIAIS DO IPV

TIPOLOGIA Projetos que se destinem a implementar metodologias de aprendizagem ativa

RESPONSÁVEL DO PROJETO Isabel Brás


 

APRESENTAÇÃO

Este projeto visa permitir o acesso a laboratórios virtuais, onde as atividades podem ser desenvolvidas em casa, mas também em sala de aula, em trabalho autónomo ou como introdução a uma técnica nova. Os laboratórios virtuais permitem que os alunos entendam os princípios básicos e a teoria. A simulação é uma ferramenta eficaz no treino de alunos. Pela experiência enquanto professores, sabemos que os alunos gostam de ter “hands-on”. Mas esta alternativa pode permitir uma experimentação complementar, individualizada, repetida e sem medo do fracasso. Há ainda a vantagem de “visualizar” conceitos teóricos de uma forma mais criativa, construir moléculas, substituir os animais por experiências virtuais, interagir com as reações e fazer erros — aprender das ações. A plataforma permite realizar as atividades laboratoriais em segurança, sempre orientadas, com os procedimentos e questões a serem colocadas de forma clara, simples e com desafios que permitem aos alunos atingir os objetivos teóricos numa dinâmica de jogo.


FINANCIAMENTO ATRIBUÍDO

10.000,00 €